GFL

  • LPD 1 De leerlingen reflecteren over ethische keuzes.

  • LPD 2 De leerlingen dialogeren open en constructief over levensbeschouwing, inspiratie en zingeving.

  • LPD 3 De leerlingen reflecteren over de eigen identiteit.

  • LPD 4 De leerlingen gaan in dialoog over het relationele, dynamische en meervoudige karakter van identiteit. 

  • LPD 5 De leerlingen lichten toe hoe verschillende vormen van diversiteit verrijkend en uitdagend zijn voor het samenleven.

  • LPD 6 De leerlingen gaan respectvol en constructief met anderen in interactie rekening houdend met elkaars grenzen.

  • LPD 7 De leerlingen verwoorden hun eigen standpunt over maatschappelijke thema's vanuit aangereikte informatie.

  • LPD 8 De leerlingen dialogeren geïnformeerd en beargumenteerd over maatschappelijke thema's.

  • LPD 9 De leerlingen reflecteren over hun engagement op school en in de samenleving.

  • LPD 10 De leerlingen genereren creatieve ideeën om een probleem op te lossen en bespreken de uitvoerbaarheid ervan aan de hand van criteria.

  • LPD 11 De leerlingen brengen kunst- en cultuuruitingen in verband met de context waarin die voorkomen.

  • LPD 12 De leerlingen reflecteren over de eigen beleving bij uiteenlopende kunst- en cultuuruitingen.

  • LPD 13 De leerlingen lichten toe hoe een kunstwerk vanuit vorm en inhoud betekenis geeft.

  • LPD 14 De leerlingen doorlopen een artistiek-creatief proces vanuit verbeelding.

  • LPD 15 De leerlingen ontwikkelen gezondheidsvaardigheden in functie van hun fysiek en mentaal welzijn binnen verschillende thema's.

  • LPD 16 De leerlingen gebruiken doelgericht functionaliteiten van toepassingen om digitaal te communiceren.

  • LPD 17 De leerlingen gebruiken doelgericht functionaliteiten van toepassingen om digitale inhouden te creëren.

  • LPD 18 De leerlingen gebruiken doelgericht functionaliteiten van toepassingen om digitale inhouden te beheren.

  • LPD 19 De leerlingen respecteren ethische, sociale en legale regels in hun omgang met digitale technologie.

  • LPD 20 De leerlingen analyseren de impact van digitale systemen op de maatschappij vanuit principes van computationeel denken. (enkel 2de graad)

  • LPD 21 De leerlingen zoeken doelgericht informatie in diverse bronnen. 

  • LPD 22 De leerlingen beoordelen doelgericht informatie op betrouwbaarheid, correctheid en bruikbaarheid bij het lezen en luisteren.

  • LPD 23 De leerlingen verwerken informatie op een kritische en systematische manier.

  • LPD 24 De leerlingen nemen notities bij het lezen en beluisteren van teksten. 

  • LPD 25 De leerlingen gebruiken schooltaal en vaktaal.

  • LPD 26 De leerlingen zetten (meta)cognitieve leer- en regulatiestrategieën in om zich leerinhouden eigen te maken.

  • LPD 27 De leerlingen reflecteren cyclisch, vakoverschrijdend en vakspecifiek over het eigen leerproces en sturen het op basis daarvan doelgericht bij.

  • LPD 28 De leerlingen doorlopen bewust hun studie- of beroepskeuzeproces.

©2024 Gemeenschappelijk Funderend Leerplan.
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin